16 August, 2008

rewang / kenduri ke 2



khemah pengantin ada 9. siap ada banner gambo pengantin. yg kat tengah tuh ada gambar wardina menyebok masa pengantin nikah kat masjid. glamour betul wardina.

hari ini and esok lepas subuh aku dah kelam kabut masak sebab nak tolong ada kenduri kahwin kat padang depan rumah aku. 2 minggu lepas aku tolong masak kenduri sebelah pengantin perempuan. esok plak kenduri sebelah pengantin lelaki. excited giler aku nak join makcik2 tuh semua gotong royong masak. ini kali ke2 aku join rewang.

aku yg paling muda. ha ha ha. so...apalgi sesikit aku ler yg jadi mangsa amik apa apa pun brg brg yg akan menyebabkan aku kena bangun banyak kali. al maklumlah makcik2 tuh semua dah 50tahun keatas! dah menopaus lahh kekononnya..hahaha. sakit lutut nak bangun banyak kali.

hari ni operasi dengan bahan2 nak masak lepas subuh esok. menu kenduri banyak. lauk biasa sebab dah 3 kenduri lauk nasi minyak.

Ikan Masin/ UlamUlaman/Sambal Tempoyak SambalBelacan

Ayam Goreng Rempah

Rendang Tok PErak

Nangka Masak LEmak Cipi Padi

Ikan Goreng  

nampak simple tapi nak menyiapkannya pada hari yg sama tetamu nak makan memang agak kelam kabut sikit. tawakal jerlah esok. mintak2 ramai yg datang tolong Pak Wan Bubur Lambuk ni. Jemputan aku rasa dalam 2ribu org. Sebab PakWan ni buat jemputan terbuka kat KLFM. So beras pun ada dalam 100kg standby. Esok pepagi aku nak amik port kat basuh ayam. So aku bleh duduk jerlah sepanjang pagi. 

Lepas tolong masak , aku tukar plak masuk balik belah pengantin perempuan. Sebab makcik ni dok bwah rumah aku. So dia nak aku jadi wakil dari rumah dia plak hantar pengantin. huhuhu. makan dok kat meja pengantin ! lepas tuh balik rumah tukar baju plak , tolong plak PakWan ni basuh pinggan mangkuk. So aku n hubby dah plan hari ni gak apa acara aku n family esok hari ! 

alhamdulillah Kl hari ni ada mendung dan hujan sesikit. Yerlah dah lama tak hujan. So masa dok tolong menolong mcm2 kerja tadi , sejuk sikit kena hembusan angin campur air hujan. Dok lepak bawah khemah atas padang ...panass oOoOO.

lepas maghrib kekonon plan nak g masjid. ada doa selamat utk anak2 yg nak periksa. ingat nak beli jer kuih muih kat pasar malam bwk sekali g masjid. Insyaallah.

ok..nak rest sekejap. lepas asar g balik kat dewan kenduri jenguk2 kejap apa2 yg patut dibantu.

salammmmmmmm 

No comments: