29 November, 2008

Herta Tobing ...Batak dari Medan Indonesia






ini MAID pinjaman dari kawan baik aku si Chik HazsDelight. Majikan dia bercuti ke Australia 2 minggu. So berkampunglah dia kat umah aku.
Rerupanya insan ini bukan beragama islam. Itu pun lepas anak aku suruh dia solat bersama2. Dia tergelak2 dan minta maaf kat aku. Org Batak dari Medan rupanya.
Dan yg bestnya, terkejut aku tenguk gambo2 rumah dia dan ahli2 keluarga dia. Anak ORG KAYA rupanya. Bapak dia ada kedai serbanika 24 jam depan Hotel Royal Printis dan Hotel Albruba di Medan.

Si HERTA TOBING ni dah bosan nak mati dok buat kerja yg sama jer hari2 jaga kedai bapak dia. Masa dia nak datang Msia pun siap berperang ngan adikberadik dan bapak dia.

Nasib baiklah HERTA ni pandai jugak buat kerja rumahtangga. Laju dan cekap. Handphone pun canggih giler dari HP aku yg cap ayam je. Bapak dia tiaphari plak tuh tepon pujuk suh balik jer Medan. Dia takmo sebab katanya ..seronok tengok tempat orang dan dapat belajo macam2.

JGN laa ko berubah jadik cam yg lelain tuh yerk..wakakakkakakaakka!!

HERTA ni tersangatlah bernasib baik. Dapat majikan orang kaya. So umah majikan dia pun selesa macam umah dia jugak.

Tapi apa2 pun ingatan buat aku dan semua diluar sana ...HATI HATI dan BERWASPADA selalu dengan sesiapa pun !!!!! he he he

No comments: