25 April, 2009

emak saya lagik! chisss..nyampah u !



EMAK saya minggu depan akan BUSY
chewahhhhhhhhhhhh! i nyampah u !
memula hari senin ada REHEARSEL kata nyer lah
pastuh dah siap latihan
selasa baru ler bleh mengadap DYMM

nak citer
dalam 5 org anak EMAK
EMAK pilih ANAS AFFENDY
yg akan menemani EMAK masuk ke dalam Istana Bukit Chandan
aku REDHA jer
hik hik hik
siap pesan kat EMAK supaya tempah baju melayu untuk ANAS yg hencem dan kacak itu

ada la anak EMAK yg 2 org tuh TERSENTAP kejap
kekekekkekekekekekekekeke!
tuh ler kome
dok lagi jejauh
cam aku balik setahun sekali
mmg patotlah tak masuk senarai yg akan mengiringi EMAK terchenta

kome tuh kan ke dah beso
dan pandai BERDIKATIK (berdiri atas kaki itik)
ANAS tuh kan ke ...dot dot dot
dia JAGA ..TEMAN....dan 24jam dengan EMAK
haruslah dia INSAN INSAN YG TERPILIH

marilah kita adik beradik ber4 yg tak terpilih ini
dok dendiam dan mendoakan kesejahteraan mereka mereka yg akan masuk Istana minggu depan
kekekekkeke
lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!

SELAMAT TERIMA PINGAT EMAK

EMAK
ingatlah
pingat tuh kat dunia je
kalo mak tak nak
bagi kat akak
akak boleh tolong simpankan kat rumah akak!

EMAK
akak doakan EMAK makin rendah tunduk ke bumi
kita INSAN BIASA
tidak punya apa

opsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
EMAK ada
anak ... menantu ...cucu....
so jgn lupakan kami semua
kalo mak murah rezeki
belanja kami makan KENTAKI!

EMAK
akak ingat pesan mak
SEMAYANG SEMAYANG SEMAYANG

**NotaKaki
SUMPAH
saya tidak ada sebarang niat
bermegah bongkak diri berlagak eksyen
saya cuma berbangga dengan EMAK saya
dan saya abadikan disini
untuk tatapan anak cucu cicit saya
BILA SAYA TIADA NANTI

maafkan saya kalo saya dipandangan anda
sangat MENGADA NGADA

19 comments:

JahRera said...

salam vy,

Ashik bercerita tentang anak, sesekali eloklah cerita tentang emak pula.
Lagi pun emak itu menjadi kebanggaan negari dan keluarga, kalau tak anak2 memuji, siapa lagi kan?

Tahniah buat emaknya.

kakpah said...

tahniah lagi untuk emak dan juga untuk anak-anak yang memang sepatutnya tengah berbangga.....

AZANI said...

Vy: tidak ada celanya bagi seorang anak bangga terhadap rezeki ayah dan ibu.InsyaAllah giliran vy akan datang juga, mungkin dalam bentuk lain.Teruskan kebaktian kita pada ayah dan ibu.

faraulah said...

Vy,

Tahniah sekali lagi untuk mak tersayang..

Tanpa dia siapalah kita kan..

*hadiah yang paling bermakna sempena hari Ibu

Ajzie said...

Tahniah lagi sekali.....

Mr Fariz said...

uiyo.. x berat ke nk gendong pingat tu nanti.. jenuh berat tengkok.. hahaha.. neway, congrats aunty n sis vy !! yeyey.. dapat kentaki..

Kak Nora said...

Salam Vy,
AMP nama singkatan untuk bintang apa? kat pahang pun ada juga anugerah AMP. Cg boleh bayangkan emak dan adik V masuk ke istana....

vy said...

Thanks to all!

Ahli Mahkota Perak

segan segan !
hehhehhehe

zino said...

tahniah utk mak....

Neeza Shahril said...

sekali lagi tahniah ya..

apa salahnya bangga akan mak sendiri..
orang tak mengata rasanya vimmy.
kalau neeza pun, mungkin buat entry cam tu jugak..
kita bangga mak kita kan..

ummu_hanis said...

tahniah utk emak.

mencariTuah aka illya aka ..... said...

Tahniah untuk mak akak

JD-Kiss said...

tahniah utk mak akak.!

smoga hidup diberkati olehNya..amin.. :)

Anonymous said...

Salam V,
Syok baca blog awak sbb banyak nya persamaan dgn diri akak. Akak pun insulin dependent, kolesterol mencanak, org ipoh dan prnh dok pandan jaya.
Bezanya awak pandai masak dan ada blog, akak pulak maleh masak dan hanya bloghopper tegar.

-kak sham-

Nazali Noor said...

Mummy,

bestnya mak dapat pingat..pingat tu satu anugerah dan penghargaan kan mummy?

Abah doakan mak sihat sejahtera sentiasa...Aminnn

Lily.Lulu said...

Alhamdulillah
rezeki kak
:)

aNIe said...

Vimmy...memang patut pun vimmy bangga dengan mak tu...

Seronok membaca kebahgiaan vimmy sekeluarga...taniah buat mak vimmy dan alhamdulillah

Uncle said...

Dear Vy.
Tahniah untuk mak Vy. Susah payah dia tu dikenang jugak akhirnya. Alhamdulillah. Uncle dapat pingat ATV dahlah...(All Terrain Vehicle)

peej said...

kak pija rasa x salah pun kalau nak bangga..kalau mak pija dapat pingat pun silap2..dalam blog aku suruh orang berkompang..haha..
sebagai anak..harus la kita bangga kan..semua orang kat dunia akan rasa mcm tu..