17 October, 2009

merah putih


merah putih


semalam semalam dan yg semalam

letih nak pengsan aku ngan anak anak aku yg semuanya satu jantina ngan aku

menapak dari umah g LRT PANDAN JAYA

yg bongsu pertama kali naik LRT

pertama kali jalan kaki jejauh dari umah


aku plak ...selepas 2tahun 4 bulan

pertama kali jalan kaki jejauh ..berpeluh peluh

mengalir ngalir peluh satu badan

dan pertama kali naik LRT heret anak berderet deret


kelam kabut lagi masa nak masuk tren

dalam tren yg kecoh anak yg kecik nak berdiri

aku yg nak tumbang kepenatan


g mana tau ?

g PWTC

hua hua hua hua

semer aku pakaikan baju PRINCESS kaler merah

kekekkekekekekkeke!


pegi bukan sebab apa

nak sesakkan lagi kat PWTC tuh

uishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

bukan sesaja tau g sana


p jumpa ramai sedara mara jauh jauh

bila ada pesta merah putih

ramai sedara mara aku belah Pahang n PErak berkumpul

so memasing nak jumpa CUCU CUCU ...(anak aku ler)


aku OK jerlah nak lepak sana

lepak kat GLORIA JEANS tauuuuuuuuuuuuuuuuu

air dua jer dah RM24.80

beli mainan anak aku 3 dan RM 15

beli kain 5 pasang RM 50

nasi lemak BIASA ...2 dah RM 6.00

drinking water yg selalu harga RM1 dah jadi RM 1.50


lepak punya lepak

salam punya salam

dapatlah DUIT RAYA anak anak aku dekatdekat lebih lebih sket

1ratus ringgit msia

hua hua hua


agenda g PWTC terlaksana dengan gembiranya!!!

kui kui kui


balik PWTC

heret lagi anak berderet deret balik umah jalan kaki

sampai umah ...lepas mandi

semua PENGSAN kepenatan


dan aku

TERDEMAM PANAS

MULUT KENA ULCER

GULA NAIK TINGGI MENDADAK (gloria jeans punyer pasal)

KEPENATAN BERLIPAT KALI GANDA


tapi hati aku gumbira

dapat jumpa PAK SEDARE ..MAK SEDARE ...SEDARE JAUH ..SEDARE DEKAT

dapat DUIT RAYA !!!!!

ge ge ge ge ge!!

2 comments:

chekgu Bani Hassim said...

melayan anak2 kak...penat, mmg penat...
hehe

take care kak...

watie said...

mesti meriah pesta warna merah putih tue kan kan kan