13 July, 2008

Dugaan

Aku diduga lagi. Minggu lepas 3 anak2 yg kecik2 semua kena demam panas sampai 2 kali kena hantar darah ke HKL. Suspek denggi. Tapi alhamdulillah. Cuma demam VIRAL. aku malas tanya doktor apa demam VIRAL tuh. Dah minggu ke3 si baby SURI masih selsema. Wardina n Waheeda dah naik balik selera nakan.

Semalam 3am , WAN @ MOYANG muntah2 n cirit birit. Terkencing sepanjang jln g tandas. Dia dah demam 3 hari tapi tak nak g spital. Aku bertungkus lumus mencuci segala cadar n kain batik sejak 4 hari ni. At last pagi tadi aku call ambulan dari Hospital Ampang. Syukur dalam 10minit ambulan sampai.

Ini kali ke3 aku mengiringi org tua yg sakit naik ambulan to hospital. 1st time dgn arwah MAMA. 2nd bwk arwah abah. Dan sekarang aku bwk MOYANG. Admitted wad ICU 3 jam jer. Dlm pukul 2pm dah boleh discharged.

Sekarang aku pakaikan MOYANG lampin pakai buang. Tercengang2 anak2 aku tgk MOYANG kena pakai lampai!! Aku mop lagi lantai dgn clorox lepas selesaikan MOYANG baring bersih atas katil.

Masa ambulan sampai..WAN NGAH pulak jatuh tersembam terlanggar tikar yg anak aku gulung sebab kena air kencing moyang. Dah lah WAN NGAH ada osteoporasis...jatuh pulak tuh. InnalillahWainnalillahHirojiun!! Mcm2 hal yg jadi.

Balik dari spital aku malas nak menyusahkan lagi husband yg ada function, tahan jer teksi tepi jln dlm kepanasan matahari yg terik yg amat. Wardina yg ikut aku dari pagi tolong tolakkan kerusi roda sampai depan lobby. Kuat betul Wardina!!

Ya ALLAH ampunkan lah segala dosa2ku. Aku redha dgn segala apa jua musibah yg kau berikan padaku. Tetapkan hatiku hanya padaMU Ya ALLAH sehingga ke akhir nafasku.

Ya ALLAH Ya TUHAN ku...aku niatkan segala ibadah yg aku lakukan ini kepada kedua org tuaku. Kau ampunilah dosa2 mereka. Murahkanlah rezeki ibuku! Tempatkanlah arwah abah ku ditempat org2 yg beriman. Jauhkanlah arwah abah dari seksa sialam barzah. Aku pohon padaMU ya ALLAH. Engakaulah Tuhan yg aku sembah dan hanya padamu aku meminta segala2nya. Amin

No comments: