28 July, 2008

Jemputan Umrah Astro Oasis ke 5


anas affendy abd razak

dah msuk episod ke 3. minggu depan episod terakhir. aku sedih tenguk apa yg ALLAH anugerahkan rezeki pada adik aku anas. episod kat mekah anas n emak bbetul best. merata tempat anas dpt lawat dan beribadat. dapat sunat taubat di raudhah. aku tengok muka mak sayu je. arwah abah sure bangga dgn apa yg aku dah bg pada mak n anas. 

sekarang dah 8 hari anas tak datang rumah aku. dia kecik hati ker dengan kata2 tajam aku? rasanya tak. aku byk berdian diri dari membebel seperti selalu. aku semakin risau. kemana perginya anas. semalam masa aku pergi pasar Pudu n Chow Kit , melilau mata aku cari anas. aku risau dia jumpa kwn2 dia dan terbaring kat tepi jalan. anas sehelai sepinggang.

bila aku fikir2 , anas dah 28 tahun. dia sure tau jaga diri sendiri. tapi aku tau ..dadah juga boleh membodohkan anas. aku masih teringat kata2 abah..jaga adik2. aku masih lagi ada rasa tanggungjawab pada anas sampai aku mati. bukan pada anas saja tp pada semua adik2 aku.

aku kakak sulung tp aku sakit. tp aku masih nak ada hak tanggungjawab itu. biarlah adik2 aku dah tua pun , aku masih nak tau adik2 aku tidak merempat. aku nk mak tenang sementara hayat mak ada. kat KL ni aku , anas , adam n suraya. walaupun masa aku sakit adik2 aku tak amik serius, masa aku masuk ICU takda sesapa dtg lawat aku , tapi mak aku ada. dan biarlah adik2 malas call aku , tapi aku tiap minggu cuba sms or call dorang.

anas , 

kalau kamu baca blog akak ...

tlglah jgn terjebak lagi. jgn buat benda bodoh. jgn jgn jgn. kesian kat mak. takkan tahun ni mcm2 tahun yg dulu2 mak beray atanpa kau.dahlah tahun ni abah takda. kamu dah janji nak jaga mak.sekarang kamu mcm dah nak mungkir janji kamu. akak tak doakan kamu buat lagi benda buruk or masuk pusat / penjara , tapi akak cuma ingatkan kamu. akak risau kemana kamu pergi? mak pun selalu call akak tanya ada tak kamu balik cuci baju ker? baju kamu 2 beg kat rumah adam pun kamu tak amik lagi. 

tolonglah anas. shooting kamu kat mekah dah kuar tv. minggu depan episod last kat astro oasis. takkan kamu tak ingat saat2 indah kamu kat madinah n mekah ?  takkan kamu tak hargai nasihat org2 yg kamu jumpa kat mekah ? akak kan dah pesan ..kalo kamu rasa bagai nak gila , pergi lepak dalam masjid.zikir bebanyak. ingat allah byk2. 

call mak tau.0194004976 ini no mak. mak risaukan kamu ni. akak taknak mak sakit sebab risaukan kamu.

 

1 comment:

chekgu Bani Hassim said...

Anas dah lame ye kak balik sini???
Dier mcmane??
Nmpak perubahan tak??