08 July, 2008

Tawaran Kerja 2008

dah setahun 3 bulan aku lepak rumah. Baby SURI pun dah boleh jalan n panjat2. Wardina dah KURUS kembali. Waheeda semakin bijak dan cekap buat kerja rumah. Dan akhirnya.......

aku dapat call dari Kelly Services Miss Sharon. Alamak !! ada offer kerja. gaji 3k +++. sungguh menarik hati dan amat amat menarik seluruh jiwa raga aku.

tetapi aku telah berjanji ..nak BELA anak sampai semua pandai berdikari. camner ni ??
SURI masih lagi berkepit dengan aku 24jam. Nak g tandas pun sangatlah susahnya.

tawaran yg tetiba menerjah jantung aku cukup mengegar seluruh jiwa raga.
aku mampu buat macam2 dengan tawaran gaji yg amat menarik giler tuh.
aku bleh shopping mcm dulu2 every month. dah setahun aku menahan nafsu biler time SALE SALE SALE.

  • tapi mampukan aku meninggalkan anak2 anugerah ALLAH ini secare tiba2.
  • adakah masa utk aku menunaikan solat 5 waktu dan solat dhuha ku tanpa gangguan?
  • adakah masa zikir harian ku?
  • camner nak surfing 24 jam dengan senang hati?
  • aku sure pressure dgn mcm mcm report!
  • staff yg kenkadang menjengkelkan!
  • boss yg giler kuasa!
  • customer yg mengada ngada!
  • report kedai yg byk guna matematik !
  • adakah akan berulang kembali aku dan suami asyik nak bertekak pasal cuti?
  • MAID yg lembab dan terlebih sudaaa !

YA ALLAH tunjukkanlah jalan yg pada masaalah2 aku ini. Sesungguhnya hanya engkau yg aku sembah dan hanya engkau aku bergantung segala galanya.

No comments: