15 August, 2008

Caesarean 3 anak Gugur 3 janin

(http://www.alamhamil.com/portal/index.php?option=com_expose&Itemid=87) 

www.alamhamil.com

aku diabetis tegar! bukan drug addict jer ada jarum !! aku pun ada jarum gak! lagi banyak. berkotak stok! banyak sebab selalu malas injek! yerlah..doktor selalu cakap aku nak cepat mati n bg peluang hubby cari mummy baru utk anak2. hahaha. doktor buat lawak kat aku! tak tau kasik aku panassss....hehehe! 

sebab aku selalu sangat masuk HUKM dari tahun 2000 , aku mmg terkenal sebab nama yg unik n kedegilan aku.semua doktor bleh ingat nama aku dan tahap penyakit aku. aku mmg tak suka bab kena jumpa Endocrine! menyampah sebab selalu kena MARAH gegiler. GYNAE yg paling aku sayang Prof.Madya Hashim Omar. 6 kali pun takper kalo aku nak beranak caesarean ! hu hu hu. sayang kat prof. hashim! 

dari menggugurkan anak pertama 2000 / wardina 2001 / gugur 2003 / waheeda 2005 / gugur 2006 / wardhia suri 2007 / ICU 2008 . sepanjang 2000 - 2008 aku selalu kuar masuk HUKM. bil pun dah dekat 10 ribu n ada hutang lagi 5ribu. sori lambat sket bayo dah tak keja ni.nasib baik ada HUKM bleh bayar ansur2. aku tak g HKL sebab aku nyer penyakit kena ramai doktor buat kajian. sambil2 aku dapat elaun HUKM bagi sebab jadi model doktor masa exam.

semua anak2 kandung aku dilahirkan secara pembedahan. dah plan awal2. sebab baby besar dan aku mmg dah malas nak tunggu lelama. excited sesangat. so aku akan dipaksa beranak seawal 37 minggu or 38 minggu. 

aku sampai sekarang tak tau camner sakit nak bersalin. yg aku tau sakit lepas operate. susah nak bangun n turun dari katil. wad yg selalu aku masuk semua dah kenal aku. so aku dapat extra sehari utk memalaskan diri sampai kena injek ubat takot darah beku. Thanks to semua nurse wad Nilam / Delima . aku tau aku degil n patient yg selalu mengada2. nurse semua tau aku diabetis tegar n byk sgt penyakit lain yg akan aku kena. doktor yg masih student pun selalu jer kena marah ngan aku sebab aku tak nak gangguan. sian dorang! nnt kalo anak2 aku jd doktor sure kena balasan kejam dari org lain plak.Ya Allah ampunkan dosa2 aku! 

sekarang dah 3 kali operate n beberapa kali keguguran dan kedegilan aku berpantang kenkadang effect gak badan aku. aku mmg tak berapa berpantang dan tak makan jamu2 yg menakutkan tuh. aku tak leh telan jamu. tapi bleh telan makanan2 yg menyelerakan tekak aku masa dalam pantang. al maklum aku berpantang sendiri2 sebab mak kena jaga arwah abah n arwah mama tak sihat n susah nak tinggalkan papa. aku plak tak nak berpisah dgn chef farid.

lepas bersalin aku makan sawi / ikan haruan/  daging ayam / kentang / ikan bilis/ikan masin / buah.aku tak berapa pantang makan tp aku cuma tak makan seafood n telur. seram jugak kalo bernanah luka dari dalam perut sebab aku pernah tgk jiran katil sebelah benanah kena operate 2 kali.

aku mmg tak akan dukung anak2 aku lelama. kalo nak g memana mmg AIN or daddy yg punya tanggungjawab. syukur SURI dah pandai jalan seawal 11 bulan. Sekarang lg senang sebab wardina pun rajin dukung Suri. kerja rumah pun tak ada yg berat2. aku pun dah jd surirumah sepenuh masa. so tak ada buat kerja2 berat yg lain.

sakit lepas operate tak lama. seminggu dah ok. aku bleh pegi pasar lagi lepas operate 10 hari. saja nak eksais sebab tak nak darah beku. dgn nak cepat kuruskan badan! sekarang tempat operate dah cantek! cuma aku rasa muka kebas , kaki tangan kebas sebab effect diabetis aku. aku dah start balik makan metformin. injek aku malasss. sebab akan menyebabkan aku GEMOK ! aku akan selalu rasa lapar bila insulin dalam badan aku dikontrol oleh LISPRO / INSULARTD . ada lg insulin lain yg aku dah malas nak amik tau. fuhh degil betul aku. tak lama hayat aku kalo camni. kompom laa anak2 aku bakal merasa dapat mummy baru!

aku redha YA ALLAH. demi anak2 aku yg masih kecil ini. kalo dah sampai ajal aku sebab diabetis ni alu redha apa2 pun yg kau rancangkan YA ALLAH

1 comment:

Abahnajwa said...

Mummy...

semoga mummy tabah ya..Salam kasih untuk anak2 mummy...