18 September, 2008

Majun Dua Istimewa


Ini MAJUN yg jd penyelamat sakit tulang temulang aku. Mmg kebanyakan pesakit diabetis yg aku selalu jumpa kat spital akan bercerita ttg serangan sakit2 sengal tulang ni. Selalunya akan attack tulang2 bahagian kaki. Malam masa nak tidur selalu lenguh2 tulang. Tak tahulah pulak kalau patient diabetis yg lain tak kena attack mcm yg aku selalu kena ni.Dulu mmg selalu kena, sekarang sejak aku makan MAJUN DUA ISTIMEWA ni , dah tersangatlah oknya. Tapi aku hanya akan makan bila aku kena demam or tulang2 dah sengal menyengal. Risau gak effect kat buahpinggang kalo byk sgt makan. Alang2 berlambak ubat lain aku selalu kena telan, baik aku makan yg ni jer, tak payah painkiller, antiobiotik dari klinik tuh.

Dah banyak aku rekomen kat org MAJUN ni. Terutama pada makcik2 and pakcik2 yg malam2 selalu tak boleh tido. Kalo muda cam aku ni, tak boleh tido kena la kaco zahir dan gangguan batin dari ChefFarid !!!!!!!! hua hua hua! Tapi kalo pokcik mokcik yg dah MENO tuh...apakan daya. Terkebil2 jerlah dalam kegelapan malam! hihihi! Aku pun kalo pjg umur akan mengalami cam dorang gak nnt. Takper mokcik pokcik weh , lepas makan MAJUN bleh buat solat sunat selagi mampu mengharung malam yg sunyi itu. Insyallah aku pun berniat camtuh gak sekarang ni kalo larat.

Aku pulak tak teringat pasal MAJUN ni sampailah kakak urut aku datang pagi semalam and ingatkan aku. Tak larat puasa semalam ditambah adegan dosa besar kat suami, aku ngapp terus 2 biji MAJUN. Petang aku dah bersemangat waja tukar2 location perabot pondok buruk aku. Lap2 tingkap sempena nak raya and lipat kain sebakul 2 hari punya.

So sesiapa yg ada ahli kaum keluarga yg rasa nak SEGAR BUGAR cam aku ni ,  bleh la contact aku.Amik jer no phone aku or email kat profile blogger tuh.Aku tlglah pos laju dengan segera. Pos office dekat jer, kat Tesco Ampang. 5 minit dari umah aku. Cuba jgn tak cuba. Insyallah utk yg banyak penyakit cam aku ni, sekali sekala nak SEGAR BUGAR , sblm diambil nyawa anytime , nak byk solat sunat , makanlah MAJUN DUA ISTIMEWA ! huarkssssssss!! Kalo rasa nak jenjalan shopping raya lama sikit, meh lah cuba! mari mari mari! malam tidur anda pasti lena didalam pelukan yg terchenta.(anak2 pun terchenta gak kan!)

MAJUN DUA ISTIMEWA RM 12.00 nett

Khasiat

sakit sendi tulang,sakit lutut,sakit urat,penat,sakit bahu,lumpuh kaki,tangan bengkak,sakit pinggang,lenguh seluruh badan,lemah tenaga,dan angin seluruh badan.

sesuai LELAKI dan PEREMPUAN.

Ramuan

Cengkih 30% /Mustaka 10% / Siti Halia 10% /RempahRatus 30% /Madu Lebah 10% /Akar Kayu Patah Tehloh 10% 

Sehari 2 biji SAHAJA.Makan bila PERLU.

Pengedar : No 205 jln Pokok Sena Alor Setar Kedah Darul Aman 

2 comments:

Anonymous said...

salam,

saya terbaca pasal majun 2 istimewa ni, cari di penang road jumpa 1 kedai toko ubat jual sebotol RM 6 ja.

anyway terjumpa lak statement ni di internet:

Users Of Traditional Medicines Be Warned
Bandar Seri Begawan - Users of five traditional medicines found to contain certain substances are advised to destroy or surrender them to the Pharmacy Enforcement Section on Jalan Ong Sung Ping in Bandar Seri Begawan.
These traditional medicines are Majun Dua Istimewa with white label, Majun Dua Istimewa with yellow label, Jamu Jawa Asli Sehat Segar, Jamu Ampuh Jaya Kencing Manis and Pil Haruan.
Pharmaceutical Chemists of the Drug and Poison Information, Dayang Asma Atiya said that these medicines have been found to contain substances, which are controlled under the Poisons Act.
Reading a media release from the Health Ministry yesterday, she said that consumption of 'phenylbutazone' may lead to hearing disturbance, shortness of breathe, swelling of face or lower leg and blood disorder.
Long-term unsupervised consumption of 'dexamethasone' may lead to serious adverse effects such as irregular heartbeats, muscles weakness, bone fracture, swelling of the lower leg and an increase in risk cough infection.
Unsupervised consumption of 'chlorpheniramine' may cause dizziness, lowering of blood pressure, confusion in coordination and drowsiness while the consumption of 'theophylline' may lead to nostalgia and vomiting, diarrhoea, tiredness, nervousness and convulsion.
Unsupervised consumption of 'phenobarbitone' may lead to drowsiness, loss of appetite, muscle or joint pain, and shortness of breath and chest pain.
It is an offence under the Poisons Act to sell any product containing a substance controlled under the Poisons Act without any authorisation from the Health Ministry.
The penalty of such offence upon conviction is a fine of $8,000 or six months in jail.
Those who have purchased the products are advised to destroy or surrender them to the Pharmacy Enforcement Section, Block 2G, 7th Floor, BSB House Centre, Jalan Ong Sung Ping, Bandar Seri Begawan.


wallahualam

iznan said...

Majun ni ada steroid..cuba rujuk link kt bawah utk status...

http://www.facebook.com/notes/jom-hidup-lebih-sihat/47-produk-mengandungi-bahan-beracun-disenarai-hitam/205634306117470