28 September, 2008

my best kawan Chik & Family..


Terima Kasih Chik ...duit raya & biskut raya !!!

pagi2 tadi Chik called aku. Adusss..letih giler semalam g Jusco Maluri. Last shopping baju anak2.Lepas subuh, aku tidur balik sampai ChefFarid pegi keja pun aku sedar kena cium pipi je. Pukul 9.05am, Chik kejut aku ckp nak datang rumah. Kelam kabut aku bangun terus mandi & kemas rumah sesikit.

Rezeki anak2. Rupanya Chik hantar beskot raya dua bekas & duit raya anak2 RM50 share 4 orang. Terharu sungguh aku. Chik mmg kawan aku dari sekolah menengah. Sejak dia pindah KL, aku dan Chik bertambah rapat. Chik mmg bisnes kuih raya besar besaran.Sekarang husband&wife tak kerja.Dok rumah buat full time baking caking roti cookies. Dua2 pakar kek & roti. 

Kalau dulu masa aku kerja, mmg aku selalu order biskut byk2 dari Chik. Ordering dari staff aku & aku sendiri beli utk famili aku & famili ChefFarid. Tahun lepas dan tahun ini , aku sunyi je. Tak order utk sesapa pun. Yerlah dulu aku ada 2 bulan bonus. Sekarang aku mengharapkan duit ChefFarid je. 

So , Chik agak prihatin dgn nasib aku !! hehehe! Duit hari raya pertama utk anak2 aku. Terima kasih Ya Allah segala rezeki kau kurniakan pada anak2 ku. 

 

5 comments:

lieyssa said...

seronoknya tengok gambar family... lisa ni tah bila nak ada keluarga sendiri... hehehe...

fusarium solani said...

Salam,

Mumy Yasmin,

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1429 H.

lily.lulu said...

Alaa .. suwitnyaa satu family berbaju hijau .. macam ketupat sebelum dimasak aje .. hihihi :D

Buat kak vimmy sekeluarga .. Selamat hari raya Aidilfitri

Semoga bergembira menyambut hari lebaran yang mulia ini disamping keluarga yang tercinta

Akak .. makan lemang tuh ingat2 la kat kita .. hehehehe

Salam sayang,
Lily & EA

Superb GURU BaniHassim said...

Nyimpen jenang nang jero tin, arek digowo mareng suro, keluputan kulo lahir batin,
salah silap njalok ngapuro.

Bocah cilik mangan sego,
sego dipangan karo gulo,
wes suwi orak ngomong jowo,
dino royo njalok ngapuro.

Buko poso lawuh'e gereh,
njegor sunge dicaplok boyo,
keluputanku sing akeh-akeh,
kito 0-0 eh!

zany said...

2 vimmy sekeluarga,
selamat hari raya, maaf zahir batin.