16 October, 2008

Kari Pekat Ikan Siakap


kari pekat ikan siakap + telur masin + sambal belacan + kacang botol

Permintaan cheffarid, aku masak kari ikan siakap.Tp bukan utk cheffarid, untuk anak2 dia yg terchenta. Daddy ni mmg chenta abis ngan anak dia. Sebab dia tau , anak2 suka makan ikan yg isi gebu2. Dgn kicap pun tak per asalkan isi ikan tuh manis and sedap. Dan mmg anak2 dok keliling daddy kalo masa makan. Dan aku plak ...muwerkekekkekee...bersenang lenang makan sensorang tanpa gangguan!! jahat aku kan !! 

mcm biasa aku pepagi kelam the kabut masak dulu. Apa2 pun sarapan tetap sarapan, tapi mesti masak nasi awal2. Nasi yg paling penting bg aku. Kalo sesapa datang ke, senang je kalo dah ada nasi.

Bergumbira si Wardina balik sekolah tadi, tgk aku tengah bersantap kari ikan. Tersenyum lebar mintak suap. Si kecik Suri hari ni angin semacam. Selsema meleleh2. Tak berapa selera nak makan. Tp hari ni dapat isi ikan siakap yg gebu tuh masak kari .....berselera gak ler makan. Alhamdulillah!

 

2 comments:

fusarium solani said...

Sedapnyer! yum!yum!

Aliff orang bujang...biler nak belanja makan cam ni kat rumah mumy?

vimmiyasmin said...

Aliff
Boleh ! kesiannya! Hari2 msak banyak! text me kat facebook!! hehehe!