21 January, 2009

otak dah jammed weh ...........


Aku stressed giler. giler giler punya tekanan!
Nak buat keputusan yg paling hebat dalam dunia rumahtangga aku. Bukan aku saja, cheffarid pun nampak mcm org kena pukau!!

Hari ahad lepas aku ngan seisi keluarga bleh jenjalan tanpa arah tujuan. Isi minyak keta separuh tank , pastuh meronda dari PandanJaya masuk Seri Kembangan keluar Federal pusing Bangsar pastuh bleh g Tasik Permaisuri Cheras lak. Gila tul! Lepak Tasik Permaisuri punyalah lama. Biar anak2 main sampai lebam ,aku ngan cheffarid dok menung sendiri2 sambik makan Sengkuang sos merah + kacang tuh. Pastuh masuk Taman Tenaga , dok lepak tepi jalan makan Laksa Penang Kak Zahrah ngan ABC / AirKelapa.

Maghrib balik rumah , pastuh bleh kuar lagik lepak IslandRedCafe makan sampai nak muntah.Dalam keta menung lagi..lahaiiiiii

Itu anak2 belum tau lagik. Kalaulah anak2 aku tau..sure lagi pecah otak dorang nak fikir tentang kedamaian dan keindahan dok kg. he he he!

Otak kanan dan otak kiri aku dah semakin membengkak! Rasa berdenyut2 kepala otak aku skrg.

Terima kasih aku banyak terima sokongan positif dari kengkawan bloggers terchenta! Semua POSITIF. AbahNajwa kata tak semua orang dibagi peluang kedua untuk memulakan hidup baru. Ya untuk aku seisi keluarga yg mmg sah 100% jauh berbeza dari sekarang. Sekarang umur aku ngan chefafrid 35tahun , aku rasa mmg sepatutnya aku proceed ngan pilihan ni. Sebelum aku semakin tua dan sakit , baru terhegeh2 nak kumpul harta.

Selagi aku dok KL , berpoya2 tiap2 hari , duit simpan ciput jer , camner aku nak beli ALPHARD ni? hahahaha! Nak beli umah TIJANI kat Jln Kuching tuh! hahahahahahahaha! Serius aku kena cepat2 buat keputusan weh!

Mmg dada jadi sesak , tidur malam tak lena , otak rasa letih berfikir dan buat apa2 pun rasa lemah gemalai. Seluruh kehidupan sekarang mcm ada satu benda yg MENGUSIK semua keindahan. Aku nak kena release pelan2. Bagi cooldown slowdown.

Opssss....mata bawah aku bergerak2! Nak nangis ni! Ini mmg tanda2 dari aku kecik2 lagi.Ntah laaaa. Tapi mmg kompom selalunya. Ada benda yg akan menyebabkan aku nangis2 ni! Lahaiiiiiii!

9 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

It's good to start young.Jangan dah nak pencen baru nak berladang dan berkebun atau buat kerja-kerja berat. masa tu dah dapat hasil , relax...Lagipun nanti Vimmy and Cheffarid, mengurus aje.Fikirlah..

Anonymous said...

minum redislandcafe kat mana tu? coz kat umah i pun ada gak sebiji... kat danau kota!

VimmiYasmin said...

Cikgu Nora
Masih fikir fikir lagi ni. TQ so much!

SweetDarling
Kat Pandan Indah. kat Bangi franchise kawan punya. Dok danau ke?? Bleh lah jumpa bebila yerk!

Tijah said...

kak. buat istikharah kak. tapi kalu saya la kan. saya proceed jer blk kg tu. kalu culture shock tu.. kejap jer tu kak. paling lama pun 1/2 taun jer pastu misti ok punyer. akak dok kg nanti misti byk seb duit tu...nanti buat hoswoming kat TIJANI jgn lupa ajak TIJAH ni yer kak. namo dah dokek samo tu...

VimmiYasmin said...

Tijah

hahahahhahaha..TIJANi tuh...perghhh! Mahal gilo!!!!

TQ Tijah!!! dok pk pk lagi nik ha!!

Zareda Norman said...

Vimmi

kalau dok kg ada kerja yang diusahakan ok.. jangan risau.. masa nak mulakan aje memang akan banyak ujian dan dugaan.. sabo kena banyak

Bab shopping mopping jenjalan tu.. sebulan sekali boleh haruk datang KL.. Jerantut-KL bukan jauh beno..

VimmiYasmin said...

Zar

he he he
shopping mopping tuh yg penting ..hahaha
memacam pikir ni
kejutan budaya lagik..org kampung lagik nak adjust ngan dorang
iskk iskk
penin sampai kebas muka dok memikir!

Uncle said...

Dear Vimmy.
Pi jangan tak pi...Uncle tengok gambar2 tu semua rasa macam nak nangis teringat kat kampung. Vimmy both of you are still young (me too...me too..), make the right decision now....bukak la kedai makan kat situ...CF (ni bukan Cert. Fitness tu!)kan ada...

Uncle

Neeza Shahril said...

bagi neeza dan suami kan.. kalau kami dapat duduk kampung, memang kami pilih duduk kampung.
duduk bandar ni sesak.. suasana tak aman.
neeza tengok gambar2 yang vimmy post tu rasa jealous sangat sebenarnya.. aman tenteram aje. cumanya bela kambing tu mungkin kena ada pembantu lah kot. tapi takde masalah bab tu kan..
ramai orang berenti kerja bela lembu kambing tau..