11 February, 2009

adoiii!! sakitnya tulang!


kubur arwah abah ~ Rapat Jaya Ipoh Perak.
mak dok kat tepi kubur abah. bhg kaki abah. teringat masa abah kat rumah dedulu. Mak selalu dok kat kaki abah. al fatihah untuk abah.


adoii adoiii adoiii

sakit betul tulang tulang sebelah kanan badan aku. mak aku cakap kalo sakit sakit masa hidup ni , SYUKUR bebanyak pada ALLAH. Hapus dosa sesikit! Nak mati kurang sket rasa sakitnya. Betoi ke ??

Bangun subuh tadi rasa nak menangis sakit semua jari jari tangan kanan aku. ChefFarid nak urut ...ayoooO yoOooO ...tak boleh. Sakit sesangat mcm ada luka dalam tulang. Tangan sebelah dari siku ke bahu lenguh semacam. Tulang tulang kaki lenguh lenguh lenguh.

Esok pepagi aku nak kena g spital ampang jugak nampaknya ni. Kena check asid urik. Ntah aku tak pernah check lagi menda menda ni. Minggu lepas masa kat Ipoh aku tak leh jalan tegak. Mcm ada urat or tulang kat pinggang yg cramp. Dalam sakit sakit tulang tuh aku sempat selesaikan kenduri arwah utk arwah mama n arwah abah.

kalo asid urik aku tinggi..maknanya kompom laaa aku kena GOUT. AbahNajwa explain kat aku memacam pasal GOUT. Aku menggoggle separuh hari. Menakutkan!! LEbih menakutkan dari diabetis aku!

lahaii lahaiii !! JGN MENGELUH JGN MENGELUH

alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah

9 comments:

Zareda Norman said...

Jangan mengeluh.. redha berbanyak.. sakit ni khilaf dosa dosa kecil

vimmiyasmin said...

zar

TQ so much. Insyallah!
sakit sakit pun blogging seharian gak ni ! hahahhaha

sWeEtdARLinG said...

cuba pi buat reflexology...
tapi cari yg betul² pandai laa jangan salah pilih

Tijah Lawa said...

minum air manyak2 kak. esp utk gout...kasi kumuh abes2 tu.

~PakKaramu~ said...

Salam

Jangan lupa ibu dan bapa, hadiahkan al fatihah kepadanya, jika kit buat maksiat di dunia ni dia akan terasa sakitnya lalu mereka berdo'a supaya kita pendik umur, jika kita berbuat baik di dunia ni maka gembira ia di alam nya lalu mereka do'akan kita panjang umur, do'a kita ibarat faedah pencen kepadanya

Neeza Shahril said...

sabar vimmy, banyakkan berdoa..
semoga Allah kurangkan rasa saki tu..
Insyaallah...

~PakKaramu~ said...

Salam

Mudah-mudahan keluarga ini di berkati oleh Allah
amin!

Kujie said...

perempuan katanya mmg mudah sakit tulang...info yg pernah sy baca.

salah satu sebab masa mengandung, byk kalsium disalurkan utk pembentukkan tulang si anak...lepas bersalin menyusu anak.

gitule....lebih kurang.

moga dipermudahkan segala urusan dan al-fatihah utk arwah

Chekgu BaniHassim said...

mintak simpang kak...
Gout tu yg susah tu...