06 March, 2009

hingga kini ..aku tak renti renti!! merepek sendiri!!


semenjak aku renti keja
aku dok umah sepanjang masa
dok menung pagi dan petang
merenong masa depan ...(depan pc)
sambil sambil lupakan ajer
penyakit yg bersarang dari muda
kalo dok fikir jer
mau jadi mengada sepanjang masa
sapa nak layan kalo dah tua
dok dendiam dah ler tak payah nyusah sesapa

semenjak aku dah dok rumah
keja aku melangot depan TV ...(pc skalik)
lepas masak kemas cuci
sambil sambil gigit kuaci ..meggi ..cekodok pagi tadi

semenjak jadi suri
aku makin slim tak berisi
ntah naper tak aku ketahui
mungkin mesin pepsi jauh dari diri
takpun sebab dah lama tak shopping sushi
yg dulu aku belasah tiap hari
dulu ada gaji sendiri
sekarang tunggu jer gaji kat akhirat nanti

dedulu
aku shopping sepanjang masa
sekarang shopping jugak tak ingat masa
pergi jenjalan pasar pagi
beli ikan beli dan membeli terus membeli
apa jer yg terbekenan di hati
balik rumah tersandar minum kopi ...(ais)

sekarang aku masih disini ...(depan pc)
termenong bilalah nak keja ni
mengeluh tak boleh durhaka nanti
pastu aku ni camner apa nak jadi
dok bersembang gaduh hari2 seorang diri
macam org giler luper duniawi

takperlah selagi hayat ada lagi ni
selagi sakit masih bertahta dihati
duduk jerlah rumah tunggu masa nanti
sambil tgk anak2 depan mata dah berpuashati
aku mati senang hati

shopping / sosial tak der faedahnya kini
bukannya apa ...itu semua kat duniawi
kat sana nanti aku bahagia kompom gerenti
puas kan hati insan tercinta didunia senang hati

biarlah aku sengsara sendiri
sakit dipendam begitu ajer dalam hati
aku suka org lain bahagia tak payah susah hati
melihat aku macam tak der sakit apa apa jer kini

sebelom blah minta diri
aku mohon maaf pada yg pernah aku sakiti
aku sayangi kamu semua setulus hati
kalo aku pergi tak payah dendam apa apa lagi
semoga bahagia semua jgn tangisi

*** apa aku merepek ni ?? Hilangkan stress anda setiap hari dengan menulis sesuka hati!!!!

10 comments:

Kak Nora said...

Vimmy,
Pandai Vimmy berseloka menghilangkan stress, so, dah okey sekarang?

Mak Su said...

bagus juga repekan itu :)

vy said...

cikgu

merepek niyang rapi !
hahahaha

DatinDiaries said...

huhuhuhu.......memang nanyang rapik...tapi menarik...hehhehee

Zareda Norman said...

vimmy

bes apa jadi surirumah
tak de sapa nak marah
tak de sapa nak kisah

hehhee

Chekgu BaniHassim said...

bagus punye monolog kak...
nak wat camne kak...
besar pahalenye berbakti dgn suami...
dan anak2...

jentAYU said...

Kak Vimmy,
menarik sekali dan penuh berisi...
pandai akak berseloka. :)

Neeza Shahril said...

best sebenarnya menulis ni..
tulis aje apa nak.. sambil2 meluahkan perasaan..
orang nak kata apa, katalah kan..
blog kita.. kita punya suka lahh hehehe...

Anonymous said...

http://uk.news.yahoo.com/5/20090302/tuk-asthma-in-children-linked-to-watchin-45dbed5.html

© Opah De said...

Sedapnya gurindam. Terhibur hati opah Vimmi buat... he he he. Tulis novel la. Tulis kisah cinta masa kat opis dulu. Takkan tak ada kot!!!