04 March, 2009

Solat Nabi Menurut Mazhab Imam as-Syafie





Aku betul betul suka Al Kuliyyah yg date 27/2 ni. Mmg elok untuk kita semua. Untuk seisi keluarga.

kadang kadang kita rasa kita dah OTAI bab solat. Tapi sebenarnya bab solat ni kenkadang ada yg kita tak clear bebetul. Kenkadang solat dag berpuluh tahun , tapi ada yg tak betul. Kalo org lelaki salah solat , kita boleh nampak. tapi kalo kita org pompuan ni , ALLAH jer yg tau.

rugi rasanya kalo kita dah solat berpuluh tahun , tetiba sebenarnya solat kita selama ni tak sah. camner tuh!

Ustaz AhmadHusni ni siap buat demo mcm mana cara solat yg betul dari berdiri/rukuk/iktidal. Mmg clear apa yg dia cuba tunjukkan. Bersungguh2 UstazAhmadHusni terangkan pada penonton sampai aku bleh nampak benag2 kat stokin ustaz tuh sebab camerman fokus tepat2 kat kaki dia.

Aku hari2 suruh anak aku semua tengok apa yg UstazAhmadHusni cuba nak fahamkan kita semua. Bab solat bukan bab main2. Semoga solat kita semua diterima Allah SWT.

Hayati video klip Al Kuliyyah tuh untuk kita sama sama perbaiki solat kita!

5 comments:

Kak Nora said...

Vimmy,
Cg sukalah illustrasi posting, comel dan kemas. Cg selalu miss al Kuliyah, Tapi mana klip videonya?

Vimmi Yasmin said...

cikgu

klik kat atas tuh!
kat AL KULIYYAH TV3 tuh

pB said...

tengok tengok

tapi tengok tang dia sujud ....

zareda said...

zar tak sempat tengok..

nasib baik vimmy letakkan video tu

Neeza Shahril said...

neeza pun baru belajar kat sini solat cara Rasul s.a.w.
ada yang lain sikit daripada selalu kita belajar di malaysia..