20 May, 2009

aku - hadiah didunia


semua orang suka dapat hadiah
mana ada orang benci kalo sesapa bagi hadiah
aku lagi suker
yerlah aku kan sekarang kategori org org berpendapatan rendah

last year (2008) best gempak giler
aku jaga WAN aku yg umur 82 tahun tuh
dapat hadiah tiap tiap bulan
duit 2hari sekali rm50
WAN belikan aku KOMPUTER BARU FLAT SCREEN
he he he he!!
sekali BROADBAND
pastuh mesin basuh meletup
dapat sebijik yg baru ..walaupun manual
pastuh SOFA aku dah TENAT
dapat 2 bijik sofa baru
pstuh anak aku nak bayO yuran apa ntah
dia bagi plak rm250
kejam ke aku
sebab dapat hadiah berlambak lambak dari WAN
ntah laaaa...aku tak nak dia PAKSA PAKSA
dari dia TERSENTAP ...aku pun TERIMA JER LAH !!!
alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah

ari tuh (tahun ni plak 2009 )
kawan aku si Chik bagi aku WATER FILTER
sebab dia nak aku minum air dari water filter
supaya aku tak asyik sakit jer
aku sungguh sunguh terharu biru
TERIMA KASIH BANYAK BANYAK YER CHIK

pastuh
order VCD Travelog Haji dari Prof MKI
dapat sekeping hadiah istimewa dari Prof MKI
TERIMA KASIH PROF MKI BANYAK BANYAK

pastuh
kawan aku si KUZA kekasih ku seru
bagi plak lagi
2 kotak baju baju dia
semua yg mmang dia pilih khas untuk aku
tangan panjang tutup aurat laaa
ada banyak jenama MNG
waLaWeh!!!!!!!!!!!!!
2 kotak bersamaan dengan dekat 30 helai!
macam tak prnah pakai pulak tuh
fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
aku call KUZA cakap TQ TQ TQ
dia cakap skrg dia pakai jenama lain plak
tak kisahlah baju 2nd hand ...ada yg aku nak sedekah plak kat org lain nanti
panjangkan lagi pahala sedekah
TERIMA KASIH BANYAK BANYAK KUZA WEH !!

hadiah hadiah kezutan yg lain dari ALLAH SWT pun banyak juga
tak terhingga aku lagi terharu terharu terharu
TERIMA KASIH YA ALLAH SWT
sesungguhnya hanya kepada MU aku meminta pertolongan
atas segala urusan dunia dan agama
selawat dan salam keatas Nabi Muhammad SAW

semoga insyallah segala saham saham yg kami semua laburkan YA ALLAH didunia ini
kau hadiahkan kepada kami nanti di akhirat
insyallah
amin.......

*notakakicekam
anak anak + suami tercinta (hadiah spjg hayat)

12 comments:

en_me said...

alhamdulillah.. syukur syukur.. bile nak open table nih.. ihihi, salamm dr me dikejauhannns

mummysya said...

Alahamdulillah....

Rezeki sentiasa berpihak pada orang yg ingat dan taat pada perintahnya....

Akak beruntung tau...hehehehe!!!

Kak Nora said...

Vy,
Orang yang baik hati, ikhlas, selalu murah rezeki. Banyak keluar (tak kira apa bentuk), bayak masuk Syukur.

♥cybermummy♥ said...

Syukur alhamdulilah..rezeki vy..
semoga vy akan selalu di limpahi ngan rezeki dari allah .. Amin..

masviona said...

alhamdulillah...syukur murah rezki vimmi..:)

pB said...

syukurrrr

DatinDiaries said...

WAH....alhamdulillah....rezeki dtg bergolek.........tu........

Uncle said...

Eh ada lagi tak hadiah yang tak nak pakai? Boleh kasi Uncle sikit. Heh3...

joegrimjow said...

besh klu dew kawan bnyak
kurang musuh

AZANI said...

vy:seperti Firman Allah dalam Attalaq ayat 3
Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.

MULAN said...

moga sentiasa dimurahkan rezeki.. take care vy..

Jentayu said...

Kak Vy,

murahnya rezeki akak...
semua rezeki datangnya dari Allah dalam berbagai rupa bentuk, kan?
Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..:)