10 July, 2009

mengeluh tak abis abis

mengeluh
susah betul nak mengelak dari mengeluh
istifar tiap kali lepas solat...
tapi mengeluh tetap mengeluh jer hari hari

kenkadang menangis tiap kali sunat dhuha sunat taubat
mintak mcm mcm
mintak ampun lepas tuh mengeluh lagi

aku pun dah tak tau naper
bukan orang lain
aku sendiri pun teruk tenat
mengeluh sokmo
ada jer menda nak aku ngeluhkan

bersyukur atas segala rahmat dan rezeki Allah swt
tak lama lepas tuh
start balik perangai buruk
tak mengeluh life
mengeluh dlam hati
ntah laaaaaaaaaaaaa weh

JGN MENGELUH !!

5 comments:

AZANI said...

vy: sebagai manusia tak lari dari keluh kesah,tapi teruslah berharap dan memohon dariNya.

aNIe said...

Vy...kalau boleh elakkan dari mengeluh...itu yang selalu akak cuba lakukan...dan selalu ckp pada suami dan anak2...kalau kita mengeluh seolah2 kita mengeluh dengan apa yang ALLAH berikan pada kita...

Harap2 kita akan sentiasa dpt memperbaiki diri kita menjadi insan yang lebih baik...

zino said...

semuga setiap hari kita berubah menjadi yg lebih baik.. keluhan hanya mainan perasaan..

chentatiku said...

Bila susah tiada gelisah
Bila miskin syukur pada Tuhan
Bila sakit tiada resah di jiwa
Bukankah Tuhan telah berfirman
Ketahuilah dengan mengingati Allah
Jiwa kan menjadi tenang

Syukur, sabar dan redha selalu~~

PINATBATE said...

Vimmy,
Kuakan semangat dan bertenang,
kesakitan,kelemahan dan kekurangan semuanya akan terubat dengan kesabaran dan redha..
Mudah-mudahan kita sentiasa dapat menerima segala ujian Allah tanpa resah dan keluh-kesah..