04 October, 2009

MOYANG datang lagi


MOYANG oh MOYANG


lepas hampir setahun

MOYANG datang lagi ker umah aku

untuk berehat dan menikmati masakan aku


alhamdulillah

rezeki anak anak masih ada

bila MOYANG datang

semua anak anak termasuk aku hidup gembira


makan makan makan

yg LUARBIASA !!

he he he


Mak Ngah aku datang bawak MOYANG ke KL

Mak NGah ialah adik arwah abah aku

MOYANG ialah actually WAN aku


agenda tahunan kerumah aku

masa untuk menerima sedekah dari mak ngan n moyang

duit pencen aruah aki

duit moyang jual tempoyak

duit moyang dapat dari cucu cucu lain yg bersedekah


kenkadang aku terfikir

betapa tak adilnya aku

memberi kasih sayang berlipat kali ganda pada MOYANG dan Mak Ngah

aku aku yg paling byk mendapat hasilnya


aku jaga Mak Ngah dan MOYANG

mmg bagai menatang minyak yg penuh

aku jg hati

aku jaga makan

aku jaya tempat solat

aku lap dan mop air kencing moyang yg menitis nitis

aku pendamkan segala yg terkecik kat hati

bukan sebab DUIT

tapi sebab


KASIH SAYANG AKU TERHADAP DARAH DAGING ARWAH ABAH AKU


allah menjadi saksi segala apa yg aku lafaz dan lakukan

4 comments:

zino said...

semuga dapat memberi khidmat yg terbaik utk moyang tu..

Hjh Noralenna Abbas said...

Bagaimana panggilan Vimmy pada 'moyang'? Panggil "Yang' lah maksud 'sayang'. Untung moyang dapat cicit seperti vimmy.

aza ni said...

Semoga Allah membalas jasa Vy berlipat ganda...

m.q said...

insyaALLAH...
ALLAH melapangkan hidup org yg memudahkan hidup ibu bapa dan saudara2nya
moga hidupmu sentiasa diberkati sis