03 October, 2009

tazkirah utk makcik makcik


percaya atau tidak ??


aku antara yg termuda

dan sekarang aku yg memimpin

megepalai dan menguruskan

tanpa apa apa bayaran

aku cuma kumpul saham ke akhirat

saham yg mungkin dapat ganjaran semasa aku kat dunia ini


bukan utk aku

tapi utk anak anak ..suami ...mak abah ..dan diri aku sendiri


aku dah berjaya membantu mereka semua

semua gembira dapat geran bantuan kewangan

aku gembira melihat mereka gembira


kelmarin aku anjurkan majlis hari raya

makanan yg melimpah ruah

aku mmg puashati


TETIBA

sebelum apa apa berlaku

aku dimintakan bacakan tazkirah minggu ini untuk semua tetamu yg hadir


GulPpppPppp !!

alamak !


makcik yg masih muda remaja ini

yg jahil

yg hina

yg tak cukup ilmu didada

yg serba serbi tak kena

yg tak layak masuk ke syurga MU YA ALLAH


telah berjaya membaca tazkirah

yg dinikmati dalam keadaan senya sunyi

oleh semua makcik makcik yg hadir

dengan muka pengingsafan yg amat bermakna sekali


TERIMA KASIH YA ALLAH DIATAS KESEMPATAN INI

3 comments:

Granny Hani said...

tahniah di beri penghormatan begitu.

joegrimjow said...

da ustazah da ni
gud2

chekgu Bani Hassim said...

selamat berbakti lagi kak...
keep up yea!