11 December, 2010

setahun hampir berlalu...2010

assalamualaikum..


makin bersawang blog ni.


anak2 semakin membesar. aku semakin sebok mencari rezeki. badan semakin susut. aku gagahkan juga demi kegembiraan anak2. sakit tolak tepi. bekali2 masuk hospi tapi aku tetap nak senyum sampai aku tak larat senyum!!


banyak suka banyak duka sepanjang tahun. aku semakin aktif dengan NGO's. ramai mengata kerja percuma, tp bagi aku...aku pulun dunia dan akhirat.


catering bisnes ...alhamdulillah syukur berjuta2 kali syukur pada ALLAH SWT.


kerja percuma ...alhamdulillah syukur jugak. ramai yang dapat aku bantu. dari susah asnaf miskin hina ..aku bg jalan kearah kehidupan yg lebih bermakna.

dari duduk setinggan ..aku usahakan dapatkan rumah ppr 3 bilik.


semakin lama semakin aku perasan...aku mewarisi perangai arwah abah , mak dan mak ngah aku. lebih banyak kerja percuma dari aku cari duit utk diri sendiri. tak apalah...dah ketentuan ALLAH SWT aku hidup dlm dunia ni utk buat kerja2 saham ke akhirat ni.


Chef semakin gembira dgn anak2. sebok dgn keja yg tak habis2. aku semakin cool dgn keadaan kepayahan hidup dgn Chef. walaupun dah tak semewah dulu masa aku masih bekerja ...aku redho. aku semakin mula melupakan kenikmatan kemewahan dunia. terima seadanya demi kebahagian aku chef n anak3.


salam dulu buat masa ini. banyak lagi cita2 aku yg aku kena kabulkan utk diri sendiri dlm masa terdekat ni. aku nak mengadap kaabah, aku nak jaga ilmu utk anak2 , aku nak tgk Chef tersenyum sepanjang hayat aku , aku nak semua warga emas dlm keluarga aku sihat dan gembira.


dan aku nak ALLAH SWT tersenyum juga dengan aku sampai akhir hayat aku sehingga tiba janji NYA.


No comments: