09 January, 2011

Musibah Kg Kerayong KL 2010









Ini rumah anak buah aku dlm Amanah Ikhtiar Malaysia Pandan Jaya. Mula2 aku nampak asap dari rumah jer. Tetiba tepon berbunyi. Aku gelak2 dgn Ustazah (yg tudung labuh tuh) dia buat lawak dgn aku tanya sapa la bakar sampah kat Kerayong sampai berkepul2 asap.
Aku pun layan la lawak ustazah dgn meriahnya.

Tetiba masuk 2nd call. Oh Tuhan !! dengan pantas aku tukar baju dan terus berlari2 dgn hebatnya cari kengkawan yg dok dekat2 Kerayong. Masa aku sampai ....gas tengah meletup2. Bomba pun tak sampai lagi. Adussss...berpeluh2 aku.

Rumah Cik Kak Norliza ini dan rumah adik beradik dia sedara mara dia 12 bijik semuanya hangus terbakar. Mulanya api dari umah dia. Pastuh dah tetntu ler merayap2 gi umah org lain. Mmg rumah deme ni rapat2. Sehelai sepinggang semua yg terlibat.
Baju yg dia pakai ni pulak kain hadiah harijadi yg aku bagi. Nak tergelak pun yer jugak ! hehehe.

Aku mcm Yang Berhormat pulak ari tuh. Siap contact 15999. Dapatlah semua org brg2 nak tido , brg2 mandi dan makanan sesikit.

Alhamdulillah sekarang semua dah dapat umah DBKL kat Seri Alam Off Jln Istana. Semua dah kena pindah. No more setinggan di Pandan Jaya.

ada hikmahnya kenapa rumah dorang terbakO !

No comments: