22 May, 2011

manusia didunia

rimas
bosan
benci
letih
menyampah
tak suka


itu kadang kadang luahan hati aku..aku rasa ramai pun akan meluahkan perkara yang sama
mmg dah kita semua ditakdirkan akan punya rasa
rasa yg negatif dan sikit jer yg positif

dulu aku akan ada JUTA JUTA negatif dari positif
aku akan benci
akan menyumpah
akan sombong
akan tak suka

tapi apa yg aku dapat
sakit jiwa
sakit otak
dan mcm mcm penyakit

sekarang umur dan semakin meningkat
im goin to be 40 dlm masa 2 tahun
aku kena POSITIF untuk terus sihat dan nampak muda
mesti POSITIF untuk aku buang segala angin2 NEGATIF dlm diri aku

bukan senang kita sebagai manusia nak terima manusia lain dgn 100% positif
mmg sangat sangat susah
adik beradik saudara mara kawan kawan lama dan baru
itu semua manusia yg ada yg menyenangkan kita dan kadang2 banyak menyusahkan hidup kita
kawan2 menikam mengeji menipu dan mcmc2 perkara mmg biasa
adik beradik yg irihati / yg jahat / yg gile harta dan mcm2 perangai lagi kita biasa dengar cerita

semua itu sejak 2-3 tahun lepas ni aku tahan
aku sabar ..aku POSITIF kan semua
aku cuba SENYUM jer bila ada org sampaikan pasal org lain mengeji aku
aku cuba SENYUM jer bila ada harta benda dlm rumah aku hilang
aku cuba lagi SENYUM jer bila ditipu

sebab apa
sebab aku kena POSITIF utk kesihatan aku
aku kena POSITIF utk kebahagian aku seisi keluarga
aku kena sihat utk SAHAM ke AKHIRAT
aku kena sihat utk EMAK
aku kena sihat utk SUAMI dan ANAK ANAK
aku kena sihat utk terus berbakti pada manusia manusa lain
aku kena sihat utk diri aku sendiri

kalo aku NEGATIF
aku mesti SAKIT
aku mesti TENAT
aku mesti GILA

ok ok ..apa dah aku merepek meraban ni ! sorry sorry

POSITIF POSITIF POSITIF........................




No comments: