11 June, 2008

anak2 hari ini kita makan rendang ayam !


hari ni aku masak rendang ayam. bahan yg paling senang yg ada dalam freezer aku. aku blender jer semua kecuali daun kunyit. so sampah rendang semua akan dimakan oleh anak2 aku.

moyang makan jugak walaupun sikit. aku tau dia dah 80tahun tak byk selera makan. tapi aku paksa dia makan berbagai bagai makanan. aku beli mcm2 mkanan nak dia makan. so bila dia balik kuantan dia akan bertambah gemuk!
back to my rendang ...lepas jer agak kering tetiba gas habis..adusss!!
nasib baik mmg dah masak cantik. rasa pun dah sesedap rasa. mmg sedap weh !
wardina makan dgn penuh selera ! aku dua kali tambah ayam..hua hua hua ! si waheeda nak gravy dgn nasi je. ayam tak nak pulak. lepas asar ni aku nak amakn lagi. biarlah aku gemuk asalkan hati aku gumbira dgn ayam rendang ku.


No comments: