15 June, 2008

hari ini kita makan KUETIAU & TOMYAM AYAM


hari ini aku masak TOMYAM merah ( ayam cendawan jagung muda , karot, ) makan dengan kue tiau halus.

berselera betul aku tenguk anak2 aku makan. mestilah paling lama siap si Wardina. tambah dua mangkuk.

senang je aku beli paste dan masukkan bahan. siap terus boleh makan. sambil makan si Wardina tak henti2 memuji aku pandai masak. iskkkk! bertambah gemok laa anak aku sorang ni. lepas dah 2 mangkuk aku dah jeling maut kat dia. sambil makan sambil tengok Afi & Ayah.

yg paling kurang makan si Waheeda. Ain makan semangkuk + murtabak sekeping. Murtabak tadi Kak Ani Urut yg bagi. Murah rezeki anak2 aku hari ini. Dapat murtabak 3 keping tebal pulak tuh!

Chef Farid tak ada kat rumah hari ni. Pegi Morib utk meeting for Ramadhan Buffet. So hari ni anak2 tak keluar pegi mana2. Aku bg kebenaran tgk tv sampai Zuhur. Ain lepas pukul 2pm dah kena mengadap BUKU !

aku mmg garang tapi utk masa depan anak2 aku. aku risau kalau umur aku tak panjang..sapalah sanggup nak kahwin dgn Chef Farid anak 4 dan terpaksa membantu anak2 aku jadi org berguna.

risau risau !

huh..nak makan TomYam yg penuh dgn sampah ni !!

No comments: