20 July, 2008

Moyang Gering dah 3 minggu

hari ni aku n chef farid tak bawak anak keluar mana2. dari lepas subuh sibuk uruskan moyang.sambil moyang mandi, aku kemas katil dia. Alamak ! pampes yg moyang pakai terbocor. So habis semua cadar , tilam , selimut dah kena air kencing moyang.So terpaksa tukar semua sekali.

lepas subuh tadi aku dah siap masak breakfast sekali lunch. lepas moyang mandi , aku pakaikan pampes , bg makan ubat dan sikat rambut dia cantik2. banyak rambut moyang gugur. cheffarid plak sibuk siapkan makan utk moyang.

aku beritau anak2 skrg kita tak payah keluar breakfast kat luar. moyang sakit dan semakin lemah. aku bg jer anak2 main kids@yahoo.lepas makan tadi , moyang nak makan laici 2 biji je. chef farid melayan moyang makan. aku bertungkus lumus basuh semua kain2 yg kena air kencing moyang.

fuhh...ampaian tak muat. aku penin kain berlambak2. suggest kat cheffarid pegi hardware beli alat2tan utk buat ampai tambahan. Si ANAS plak datang tadi bwk baju2 kotor dia. Sabar jerlahh.

Ya ALLAH kuatkan semangatku. Dalam aku penin2 pikir pasal nak jemur kain , cheffarid plak ckp ubngkus semua dalam palstik hantar dobi utk keringkan. Lega. Siap lipat n nnt aku bleh terus simpan jer.

Subuh tadi aku masak simple giler. Ikan kembong masak lemak cili padi + Timun. Telur masin 4 biji. Mlm nanti aku ingat nak goreng meehoon je inti ayam n sawi.

Kesian anak2 aku. Main dalam rumah je sekarang.Tak apalah nnt ALLAH bg balasan yg lebih baik utk kita. Anak2 aku dah dilatih degan ayat2 mcm tuh. he he he. So tak boleh nak cakap apa2. Terpaksa jerlah ikut jer cakap mummy!

No comments: