25 August, 2008

selamat pengantin baru EPOL & IETA


4 kenduri 2 pasangan 3 masak sendiri 1 catering 10 khemah RM 2ribu

last sunday kenduri terakhir bg musim bulan august ni. Dua pasangan dan 4 kenduri. 3 kenduri masak sendiri dan 1 catering. fuhh....capek mmg capek tp puashati. dapat bergumbira dan merapatkan hubungan antara satu sama lain. aku sah2 kena tanya bagaimana dengan keadaan anas.cerita jerlah terus terang. anas dimana dan apa yg anas tengah buat.

kenduri last ni sedih plak rasanya. hujan lebat lepas pengantin diarak masuk dewan bersanding.masa pengantin nak makan , hujan turun lagi lebat. makanan berbaki yg berlambak lambak. jemputan stopped ziarah pukul 2pm lagi. kesian aku nengok makbapak pengantin. aku dah basah kuyup laki bini kat tempat penanggah. 3 kali aku naik rumah tukar baju. tak bergaya pun. dari pagi aku pakai jeans sampailah selesai kemas seluruh tempat kenduri.

pelok2 sakan makbapak pengantin sebab aku lakibini tlg sampai setel. alhamdulillah..aku puashati dapat bantu dengan ikhlas. dekat maghrib baru setel , naik rumah dan aku tunai tanggungjawab melayan anak2 plak. Nak bwk jalan dah tak larat...mau pingsannnn OOoOOO kalo bawak jenjalan gak ! 

SELAMAT PENGANTIN BARU kepada AZRI & BIEHA

SELAMAT PENGANTIN BARU kepada EPOL & IETA

kecik2 lepak sembang/ main kejar kejar kat padang...sekarang sembang atas katil / main kejar2 dalam rumah sendiri...hik hik hik! ( aku masih tergelak lagi ngan ChefFarid) 

baguslah kahwin sesama jiran tetangga....banyak penjimatan telah dilakukan. berarak pun dekat! jiran2 dapat makan 4 kenduri yg berbeza tema dan lauk pauk.  alhamdulillah rezeki jiran tetangga!!!

semoga berbahagia ke anak cucu cicit jodoh berkekalan sampai akhir nyawa

aminnn

2 comments:

saya said...

teringinnya makan nasi kenduri...tak tercapai lagi hajat.

VimmiYasmin said...

SAYA ...
alamak naper tak call akak!! beritau laa...bleh kita jumpa sambil makan kenduri!! nnt bulan november ada lagi kenduri sembelih lembu! kita rewang sama2.