22 August, 2008

ramadan & umrah


ramai yg pergi umrah sebelum nak puasa ni. ChefFarid pun dah banyak kali pergi mekah. kerja sambil buat haji. Mak pun dah byk kali pergi. Anas yg penagih dadah tegar pun dah sampai. Aku ? aku belum lagi dapat ke sana. Yg aku menang Astro Oasis Jemputan Umrah bulan May 2008 itu memang aku buat esei utk hantar Anas pergi dengan Mak. 

kalo lah bleh dapat keluar duit kwsp !!! iskkkk...pepagi buta aku dah beratur depan kwsp pastu g tabung haji daftar g umrah bulan puasa. Ya Allah teringin nya nak g Mekah. Nak umrah tak pun terus buat haji.

Belum rezeki aku lagi. Yerlah tanggungjawab sebagai mummy tak habis lagi.Anak2 semua baby lagi.Tak boleh nak tinggal sesaat pun. Umur muda lagi. Hutang pun banyak lagi. Menggebu gebu rasa hati nak g mekah. 

Kalau tak sempat pun, aku berharap sangat ChefFarid gunalah duit tinggalan aku nanti buat upah haji/umrah utk aku. Lebihan duit aku dah pesan utk sekolah anak2 and kenduri kahwin anak2 nanti. AIN walaupun bukan darah daging , aku dah pesan bg sikit utk sekolah n kenduri kawin jugak.

Syukurnya sesapa yg muda2 dah dapat byk kali pergi Mekah. Pergi free ke kumpul duit ke , berhutang ke ...iskkk asalkan dapat g sana. Takpelah rezeki yg aku menang dah aku sampaikan pada emak n anas. Semoga aku dapatlah jugak merasa sesikit pahala dan rezeki dari apa yg aku dah buat. 

tak lama lagi bulan ramadan. puasa tahun lepas dah siap berganti? anak2 aku si AIN mmg tak pernah tinggal puasa lagi. Wardina separuh jalan. Aku yg paling tersiksa. Dengan insulin dan metformin 3 kali sehari Insulatard sebelum tido..adussss..selalu jer lapar bagai nak giler. Ceramah utk pesakit diabetis menghadapi bulan puasa tahun ni aku tak g. Rasanya sebelum bulan puasa aku kena g jumpa endocrine utk adjust dos ubat. Ya Allah kuatkan semangat aku utk menghadapi bulan puasa ini dengan mudah dan semoga aku dapat puasa penuh tahun ni. Insyallah.                                                                                                                                                                          

3 comments:

saya said...

sabar..niat baik tu mesti akan dimakbulkan. tapi kot2 kalo niat pi disneyland cpt sikit dpt pegi kot? hehhee...

Superb GURU BaniHassim said...

Akak dah berniat tu, dah dpt pahale..
InsyaAllah kalau niat baik cemtu, Allah akan makbulkan dan kalau diizinkanNya ade ruang dan peluang nanti...

Panjatkan doa agar disihatkan tubuh badan dan dimurahkan rezeki...:)

Yatie said...

Insyaallah ada rezeki dan niat yg baik Allah akan bukakan jalan untuk menjadi tetamuNya .. sentiasalah berdoa moga Allah memudahkan segala2nya .. amin:)