21 August, 2008

blurrr

blurr sekejap.... iskk iskkk

malam kelmarin tak boleh tido sampai subuh. giler betul. semnagt kuat kekononya. balik dari masjid lepas jenazah dibuka utk tatapan sahabat handai dalam 10 minit. opsss..aku tunggu sampai van kenazah gerak keluar dari masjid. lepas tuh sampai rumah , mandi dan terus baring.

tak bileh langsung pejam mata sampai pagi. aku asyik terbayang2 muka ketiga tiga jenazah. Wajah anak2 dan cucu2 yg kehilangan nenek , auntie dan ayah tercinta. Isteri yg kuat dan tabah. Dah kering airmata isteri. Dia dok asyik mengelap airmata anak2 yg dalam linkungan umur 5 and 3 tahun.Seorang lelaki dan seorg perempuan.

Aku mmg mengantuk tapi tak boleh langsung nak lena. Dari AlFatihah , 3 Qul sampailah berpuluh2 kali Ayat Kursy. Sampai malam tadi barulah boleh lena. Sepanjang semalam waktu siang aku dok berdoa minta lupa apa yg terbayang kat mata. 

Alhamdulillah malam tadi aku lena tidur. Mungkin kepenatan agaknya. Dengan izin ALLAH swt.Tadi baca Yassin kat rumah jer. ChefFarid balik lambat. Anak2 berdua jer pegi. Si Wardina & Ain. sebok nak pegi jugak. Smalam jemaah berdua jer kat bahagian prempuan. Katanya makcik2 takder sorang pun datang, Yerlah semalam hujan. Anak2 aku bleh laa..masjid selang sebuah blok jer. Sebenarnya excited nak jumpa kengkawan. Tapi alhamdulillah anak2 tak serik walaupun tanpa makcik2 and kawan2 yg lain.

Dah pukul 9.10pm tak balik lagi anak2 aku.Ada jamuan agaknya. ChefFarid baru sampai rumah. kerja dari 5am tadi. Ramai betul sekarang orang KL kenduri kahwin buat kat hotel. Senang cerita agaknya dan sure budget tinggi. Aku nak makan buffet kat hotel pun harapkan ChefFarid sign OC dia. Itu pun sebulan sekali. Nak makan buffet hotel 5 or 6 bintang kumpul duri sendiri. G makan ngan kengkawan 3 bulan sekali. 

Opsss...kena LO. Siapkan makan minum ChefFarid tercinta.  

Salamsss

2 comments:

Abahnajwa said...

Mummy..

kat hotel chef Farid champion..kat rumah..chef mummy yang juara kan...bestnyaaaa.nanti balik Malaysia nak rasa chef mummy punya masakanlah yek..buleh ke mummy?

vimmiyasmin said...

abahnajwa

boleh sesangat. kita buat picnic kat KLCC. kengkawan bloggers abah kan ramai kat KL ni. mummy and cheffarid dlm course yg sama. tp kalo kat rumah cheffarid yg masak mummy tak campur. tak reti cara org hotel buat kerja.