07 September, 2008

Anak2 Yatim Nurul Qanaah 2




semalam selamat sudah majilis yg aku chik n farah handle , iaitu prepare makanan utk bebudak di rumah anak yatim nurul qanaah gombak. walaupun memula aku hampir menangis kesedihan sebab khemah tetiba tak ada plak , tapi pastu aku menangis gembira. Adik aku Suraya n kawan dia Ana dalam sekelip mata sanggup bayar 2 khemah utk 60 org makan dgn harga rm400. Dalam masa 2 jam lagi nak bukak pose , semua dapat diselesaikan dengan kuasa Allah swt. Aku menangis dalam kereta masa otw g rumah anak yatim tu. Dengan barang penuh dalam keta , anak2 aku lg , jalan jammed giler lagi kat jalan masuk sebab ada pasar ramadan...aku selamat sampai sejam sebelum bukak puasa.

Lori khemah walaupun sesat dan tak dapat masuk sebab jln jammed , selamat juga sampai lagi 30 minit nak bukak pose dan siap dipasang dgn bantuan 3 org hero aku farah n chik. Suraya n Ana sampai, bawak kek blueberry 3 biji RM 300 sebiji & payment utk khemah. Syukur pada Allah swt. Company yg sponsor food datang tapi dok jauh je! Terpegun sebab aku farah n chik berusaha jugak nak dapatkan khemah tanpa mintak duit drpd dorang. Walaupun sebenarnya kitaorang ni sebenarnya tukang masak food jer! hahaha. 

Makanan mmg banyak. Mmg masak lebih sebab nak bg utk sahur sekali. Habis jer function , 3 famili dgn anak2 bertungkus lumus kemas.Sekejap jer semua dah siap. Aku rasa happy giler. 1st function dgn farah BERJAYA! Food sedap , banyak , and best best best. Walaupun charged RM10 jer satu kepala , dengan petrol / reload hp and mcm2 lagi tapi syukur dapat balik modal pun dah alhamdulillah. Kumpul saham akhirat !! hehehe.

Projek seterusnya nak bantu Puan Zainab belikan baju bebudak sekolah. But not now , dia minta bantuan masa tengah tahun depan. katanya masa tuh baju bebudak dah banyak koyak & lusuh. Sebulan pun dekat rm10 ribu jugak kena ada sebab nak bayar tuisyen , KAFA , bas sekolah , bil2 utiliti dan makanan. Dorang tak dapat bantuan kerajaan sebab under NGO. So terpaksa berikhtiar sendiri tiap2 bulan utk kemudahan 30 org anak2 yatim tu. 

kalau aku KAYA .............insyallah

No comments: