11 September, 2008

moyang



ini gambar moyang masa dia sihat lagi. masa ini tgh tunggu anas & mak balik dari Jemputan Umrah Astro Oasis. Moyang dok umah aku dari May2008 sampailah hari ni 11 Sept 2008. Tadi moyang dah selamat keluar dari rumah aku balik ke umah makngah aku kat Kuantan. Cerah giler muka moyang happy sesangat nak blik raya ke Jerantut nanti. Habis semua barang dia angkut. Macm dah taknak lagi datang rumah aku. Sebelum keluar tadi dia bagi anak2 aku duit raya RM100 kongsi 4 org! hehehe. Ambik jerlah dah moyang beria sangat nak bagi.

Dalam pada tuh sempat gak dia bersyarah kat aku suruh makan ubat bebetul. Jgn malas makan ubat , nanti susah anak2 aku. Selit jugak kat duit utk beli aksesori ubat2 aku ni. Nak beli jarum insulin n memacam lagi hal2 berkenaan diabetis ni. 

moyang byk berjasa kat aku. PC aku yg ilang dulu tuh kena rompak sbbkan aku tak leh nak berinternet bertahun. Dia belikan aku kompiter baru ni rm2ribu. Mesin basuh auto aku rosak tak leh spin, dia belikan aku mesin basuh manual rm550. Insuran keta mati , dia bagi aku rm1ribu buat roadtax dengan segera. Sejak aku tak keja mmg byk plak benda dalam rumah aku rosaklah , pecahlah , expired lah ! Sejak barang wan banyak parking kat bilik Ain , dia belikan pulak almari letak baju2 yg dah siap gosok rm385.00. Sofa aku dah bertahun koyak , dia belikan pulak sofa baru rm600 dua biji. fuhhh!!!!!!  katanya tak per sebab aku bela dia. iskk iskkk....aku byk plak terhutang budi kat moyang aku ni. apa plak kata cucu2 dia yg lain ! hehehe

moyang dah selamat sampai transit kat sekejap bentong sehari.Esok petang baru g Kuantan. Raya nnt tak sure lagi balik Jerantut ke tak. Sebab rumah Jerantut tak der org duduk so byk habuk. Kalo moyang nak balik kena upah org bersihkan dulu. Kalo tak moyang sere kena asma tetiba cam arituh. 

Anak2 aku tengah syok tengok kartun. Selalu aku tak bagi sebab moyang bg tengok sehari sejam jer !! AIN baru lepas habis exam UPSR . Dah selamat. Result jer tak tau lagi. SO memasing tengah berpoya2 tengok tv. Ptg ni aku tak masak !!! Air tak ada kat Pandan Jaya tak tau sampai bila. Beli lauk kat kedai. Tak nak g Pasar Ramadhan...lauk dah sejuk , kotor kena habuk. ChetTt konon! Sombong ! hahaha. 

ok..sambung n3 esok lusa. U Mobile ni mmg hampehhh.......

2 comments:

rajiah said...

SALAM VIMMIYASMIN,

Alhamdulillah, mak-mak, tok-tok, moyang-moyang memang sayang kat cucu cicitnya kan...

p/s: Teringat pada arwah tok -tok saya, yang juga berperasaan sama seperti moyang vimmiyasmin

SELAMAT BERPUASA...!!

Superb GURU BaniHassim said...

beshnye ade moyang yg sungguh mendukung cemtu...
jage moyang bebaik ye... :)