22 October, 2008

rendang ikan tongkol


aku masak rendang ikan tongkol main campak2 jer. hahaha! bukan sebab aku terror tapi sebab aku rasa mcm dah jemu nak masak! dah jemu tak tau nak makan apa. 

anak2 suka bukan main makan rendang ikan tongkol ni. Isi dia jadi lembut sangat dan gebuss!! Makan dengan lemang / nasi impit pun tersangatlah sedapnya. 

Sampai hari ni ..sedap lagi makan rendang ikan ni. Aku panaskan byk kali pun , isi ikan masih lagi lembut dan gebUss! Anak2 aku kan suka makan ikan yg isi gebu gebu! 

hari ni seisi keluarga pegi check up kat klinik kg pandan. Yg gemuk sebab obes...dan yg kurus ..underweight! Yg aku plak ...demam kus kus! Balik klinik bwk anak2 lepak Tesco Ampang berpoya2 dlm tempat mainan tuh.Aku shopping beli brg makanan dengan budget yg diketatkan sket. He he he ! Byk nak bayar bil letrik ni weh..pc dah syik on lebih 8 jam sehari!! 

Oraitt bebehhh...g facebooking plak. See u there!! 

4 comments:

June said...

kak camne buat rendang ikan tongkol ni? 1st time dengar.. mesti sedap.

vimmiyasmin said...

June
sonang sangat. cam buat rendang ayam/daging jerk.
tumis semua dulu, pastuh campak2 jerk.
tak payah lama sangat sbb nnt ikan hancur plak.
mmg sedap sesangat tau !

@LiYaNNuaR said...

sedapnya tengokkk... terliur la kak!

Lily.Lulu said...

rendang ikan tongkol ???
wowwwwwwwwww !!
x penah makan ..
x penah cuba ..

konpem sedap nih kalau akak yg masak
hehehehe ...


fb ?? jom jom !! add kita tau
;)