20 February, 2009

Mee Banjir Udang Mak Teh Kuala Sepetang







aku tengok Majalah3 tadi. Siaran ulangan. Alamak!!!!!!!!!!!!!
Rasa nak pengsan TERLIUR !!!
Rasa nak balik Perak sekarang jugak walaupun Perak tengah haru biru.
Rasa nak balik Ipoh amik Mak lepas tuh terus g Tepen , terus g Kuala Sepetang.
Dulu aku mengidam Kuey Teow Dolly kat pekan Tepen tuh. Selamat aku dapat gak!

Alamak! Aku ngidam giler ni! Lantaklan dorang kater Mee dia CEROiiIiII jer!
Asalkan aku dapat duduk kat situ kopek2 ratah udang.

Tepon2 ChefFarid...dia cakap ...Alaaaaaa....esok lusa beli jer UDANG kat Pasar Pudu or Pasar Chow Kit. Dia buatkan segala jenis resepi udang untuk aku. Jimat minyak jimat tenaga jimat duit!

Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa camtuh plak!!

19 comments:

Zareda Norman said...

Vimmy

aramakkk.. zar pun teringat ringat mee udang ittew..

kuey tiaw dolly tu tak sedap macam dulu ler.. apsal yer??

Shifu67 said...

bulan 3 ni tambah laris la mee banjir udang ni.... huhuhu... aku pun nak balik cuti sekolah ni, sambil jalan2 tengok hari raya (pilihanraya) boleh makan mee banjir udanggg

@LiYaNNuaR said...

kat Tronoh pon Mee Udang Banjirrr... jenuh nak kupassss

vimmiyasmin said...

Zar

DOLLY mmg dah tak sedap! kalo penuh lagi tak sedap!!
Mahal plak tuh skrg kan!

Sifu67
hehehe! Balik Pilihanraya kompom laa ramai orang! Takot MakTeh Mee Udang tuh COTI sebab g berkempen!! hehehe

AliYaNnuar

TRONOH ada ??? ni nak kena google ni. Lagi senang bleh balik kampaung melawat sedara mara sekali!!

Tijah said...

untungnyer ada cheppp! nak dtg umah bleh??

vimmiyasmin said...

TIJAH

hahahahahahha!
nak datang umah memninag CHEPPP ke ??
hahahahahhahaha!!

datang jer lahh
serba 4 serba berdiri. JAMBATAN EMAS dari KLCC ke rumah. WAJIB !!

Kak Nora said...

Vimmy,
Eeee sesp nampaknya mee banjir udang tu, udang sampai nak melimpahi pinggan. nanti share resepi Chef Farid ye.

Kak Nora said...
This comment has been removed by the author.
hazlin said...

Vimmy,
apa-apapun yang kita buat lagi sedap sebenarnya. Tp saja teringin nak cuba yg org lain buat. at least bolehlah kita pelbagaikan...

sWeEtdARLinG said...

aduuuh untung ada chef yang rajen... chef aku ni malas.. kalo ada dia buat tuk client, makan ler... kalo dak, tggu leer next order...

dapo umah mmg dia tak sentuh langsung

aNIe said...

Vimmi...akak pernah pi makan kat sana...memang banyak giler udang dia...

Tapi kalau chfFarid nak buatkan...lagiklah best...beruntung vimmi

tulipurple said...

tipah tertipu...ingatkan sis dah pi sana makan..hehe.
sib baik ler sy tak mkn udang,kalu dak sama2 ler tadah ayaq lioq dr meleleh..hehe

cendawanintim said...

sangat2 terliur..uwaaaaaaaaaa!!

zino said...

nak kono kuek udang baru nampak mee tu hehe

Chekgu BaniHassim said...

betolla kak cakap abang akak tu..

baik pi pasar borong mane2, borong udang murah, besar2..
masak sendiri..lagi puas ati kak...

erm...tapi takleh makan byk sgt, kang kalau ter-gout camne??

kakpiah said...

kuah mee dia mmng ceroi..mak akak la ckp.. tp udang mmng marbeles.. besar2 dan banyak..
terlioq gak nih...

DatinDiaries said...

mak aii jauh nya..tapi dah teringin nak makan jugak ni...hhehehe

Lily.Lulu said...

walawehhh
udang dia beso x hengat
kalau kat kl konpem laku gila
masalahnya kat perak
x leh nak serbu
:(

en_me said...

macam nak pi jakkks.. uhuhu