15 April, 2009

kuiz FaceBook ~ istilah loghat perak yg anda faham


istilah loghat perak yg anda faham

berhajat nak kahwin dgn yong2 belah paris, lambore dan teluk anson? jwpla kalao mampu
  1. selait ?
  2. nohin



  3. jegang ?
  4. .deraba plantin



  5. betolo-tolo



  6. libang-libu



  7. meroloh

8 comments:

kakpiah said...

awat aku tak taw satu pon nih??
owh..
aku org perak tapi perak utara..
hehehe..
kalo hang bagi soklan loghat utagha..
cheq terra!!!

Zareda Norman said...

perak utara dengan perak selatan memang beza loghatnya

tapi zar suka loghat perak selatan.. area parit, kuala kangsar.. bes tau.. ada dengung..

aNIe said...

Uhh!!...langsung takleh jawab...heheheh

Chekgu BaniHassim said...

time bace balik 2-3 kali cam bunyik org nogori pon ye gak...

zino said...

satu pun den tak tau.. hehe

Neeza Shahril said...

yang neeza sure last sekali tu jek.. megholoh..
mak neeza selalu sebut heheh..

© Opah De said...

selait ?
Mana lampu selait apak ni, Joyah?



nohin
Aku panggil nama dia, boleh dia buah menohin aje.



jegang ?
Hidup ke lagi, Paknya?
Entah ler. Teman nengok dah jegang.



.deraba plantin
Hah... yang ni opah tak pasti. The Rubber Plating ler kot.. ha haha.



betolo-tolo
Ini pun tak pernah dengar sebelum ni. Yang ni kot: diperintahkan kpd org laen

libang-libu
Apahal libang-libu pulak teman rasa ni?
Tak usah ler panjat lagi dah. Kejap lagi jatuh, sapa yang susah?


meroloh
Oit! Vy...
Dia tengah meroloh! Sapa tu?
Opah De... keh keh keh.

Betul tak Vy?

Mr Fariz said...

suport jwpn OpahDe..

dereba plantin = driver yg terpelanting

betolo-tolo = menurunkan arahan yg diperintahkan kpd org laen..

nice quiz..