03 May, 2009

go yong !

gOtOnG rOyOnG

aku ni dok umah flat pandan jaya
dari bujang sampe dah anak 4 sampe pernah ler kena tangkap khalwat fitnah
sampelah ke hari ini...aku dah bengang giler
bayar maintenance rm10 jer
tapi.......................................
kena sapu sampah sendiri
so mmg keadaan kawasan2 bawah umah aku
agak ada laa jugak sampah sampah yg tak ler kotor mana
bertaburan disana sini

pagi pagi ahad ni
lepas masak...tak sempat makan
aku dengan manjanya dan TEGAS nya lah jugak!
ajak ler cheffarid g sapu sapu eksais kekonon
seluruh kawasan bawah umah aku tuh
nak ketuk pintu ajak jiran jiran lain ...segan oOOoOooO

cangkul ..penyapu lidi keras ...pengorek tanah..plastik sampah ..baldi air
baru baru start manja manja anak beranak sapu sampah
datang jiran aku umur dalam 30an ..bujang lelaki ..OKU
datang plak anak jiran umur dalam 7-8 tahun 2 org adik beradik
datang plak nenek dia ...muslim punjabi umur 65tahun

dan......
kami kami jerlah yg bertungkus lumus
membersihkan seluruh kawasan bawah umah aku tuh dengan gigihnya
jiran jiran lain
SENYAP jer...

pastuh uncle depan umah aku plak cakap
sapu pun tak guna ...
esok kotor balik
aku plak tengah letih ..terus jer dengan celuparnya (BERDOSER MENJAWAB CKP ORG TUA!!)
"takper uncle...sikit sikit kasi cuci...bersih sudah...hati happy"
"tempat sudah bersih ...kita kurang sakit ...TUHAN kasik lambat sikit mati"

adoii...jahatnya mulut aku
laser mcm azwan ali ler pulok
uncle angguk angguk jer terus paling muker tempat lain!
adoiiii...kekkekekekkeke

masuk jer zohor , kami pun surrender
ada ler 4 jam aku bertarung dengan laki aku dan jiran dewasa berdua tuh
bebudak aku belanja air MILO AIS KAW ngan cekelat cekelat dan coins rm1.00 sorang
hehehehhehe!

mengorek longkang yg tersumbat dengan tanah
menyapu sampah
membakar sofa sebijik yg bangang mana ntah buang tak pakai otak!
angin menderu deru..aku cakap kat bebudak..ALLAH dah tlg kita ..bagi angin best giler!
api marak giler sampai aku plak risau takut kena keta orang
dan kompom laaa kan
api itu telah
meranapkan membakar semua sampah yg kami kami longgokkan

lega .....
aku dan chefafrid sekarang
kelelahan keletihan kengantukan!

8 comments:

AZANI said...

vy:alhamdulillah,berbakti pada alam dan bumi dapat pulangan, pasti.

Zareda Norman said...

Vimmy

Alhamdullillah, anggap tu sebagai Fardhu Kifayah. Berkat dan rahmahnya akan dibalas di akhirat nanti

Abahnajwa said...

Tahniah Mummy,

kengakadang kita dapat balasan cash kat dunia ni...buat baik di balas baik mummy..

Mummy memang baik kan?? :-)

kakpiah said...

sama la..
saya pon dok tingkat pat..
bayar maintenance lima ploh hengget sebulan..
tp sampah kt koridor kena sapu sendrikk..
malas dah nk komplen2..

en_me said...

rajinnyerr akak tewww.. xpe, mlm ni dptla upahnyerrr.. kehh

pB said...

salam


kdg kdg kita perlu berkorban untuk kesenangan orang ramai


tapi tak per


insyaallah , Allah akan membalas segala jasabaik kamu sekeluarga

saya said...

macam tu la kalo dah duduk ramai. bukan semua faham.. nak tegur kang semua dah bsr2 tua2..tak ditegur macam tu lak jadinya.. sabar2 je. berkast go-yong tu tu kira eksersais le jugak ye. hehehe...

ubilepih said...

sybas itu lah namanya memanusia kan hidup ini...jgn kira apa kamu dapat..itu hak Allah ikut dia apa dia mahu kasi...yg penting kita terus suka menjadi hambaNYA..ha..ha