02 May, 2009

Ikan Puyu




tetiba aku mimpi pasal ikan PUYU
naper yerk
heran betul laaaaa
bangun subuh sepiee
aku teringat betapa sedapnya
MAK masak kari ikan puyu

kat pasar pudu
ikan puyu mmg mahal giler weh
setanding ngan ikan haruan
dah lama tak check rega
tak taulah berapa rm sekg sekarang

semalam cam biasalah
MAK call aku
citerlah pasal mimpi ikan puyu
dia suh aku bela jer sekor dua ikan puyu

aku plak
tgk ikan puyu ni
seram sket
tajam semacam jer aku rasa kulit badan ikan puyu ni
makan sedap tapi ......
nak pegang .....biasalah
aku kan kencing yg sangat manis
so aku mmh serammmmm bab tajam tajam ni

esok Sunday
so aku ingat ingat teringin nak naik motor
g pasar pudu ngan cheffarid
cari ikan puyu

motif lagi satu
dah lama rasanya tak naik moto
peluk cheffarid kuat kuat
manja manja ngada ngada gitu
anak anakkan tido lagi
so bolehlah dating ke pasar pudu bersama husbang terchenta dendiam
he he he!

jadiknya aku akan pastikan
esok aku nak masak IKAN PUYU
kari kot ?
or asam pedas boleh ke?
TEMPOYAK oh tidak!!

ErkKkKKkK
lagi satu betul ke
IKAN PUYU adalah seekor ikan yg sangat
MYSTICAL POWER ?
tak berani nak komen!
sendiri mau ingat.............

7 comments:

faraulah said...

Orang2 tua cakap...
bela ikan puyu dapat mengelakkan sihir...
betul ke?

AZANI said...

vy: cuba perhatikan ikan puyu ni terkomat kamit macam berzikir,

barangsiapa yang mengasihani mereka yang di bumi, seluruh langit dan isinya akan mengasihinya.

zareda said...

vimmu

ikan puyu ni kononya tak tidur, so kalau orang berniat nak pukau kita di rumah.. InsyaaAllah terhindar.. itu aje.. mystical power yang lain?? Wallahualam.

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

masa kecik dulu aku selalu pancing puyu...

Chekgu BaniHassim said...

boleh bela jugak utk kontrol jentik2...
selain nilai mistiknye tu...

Tirana said...

Vimmy..

sedapnya ikan puyu..buat kari..Lamanya tak makan.. Di KL ni, kat mana nak cari ikan puyu.. Kdang2 terjumpa ikan keli di jual di tesco.. Ikan puyu tak pernah terjumpa lagi..

aNIe said...

Vimmy...orang Melaka panggil ikan puyu ni ikan Betok...dulu selalu tangkap kat dlm sawah..goreng buat sambal memang sodap...

Akak ni dah lama mengidam nak makan ikan haruan...sedap...tapi mahal...kat pasar malam RM18/kg...akak suka buat sup...sedappp