06 March, 2012

5am

4.30am ialah waktu alarm berbunyi
chef mmg akan bangun dulu
masak nasi
masak 1 jenis lauk

dari awal Jan 2012
anak anak bwk bekal nasi dan air  ke sekolah
alhamdulillah
semua redha dgn duit sekolah rm 2.00 sahaja
buat emergency
tahun ni tahun bajet
semua anak sekolah
mummy dah kurangkan amik job
dah jemu

semua benda kalo selalu buat mmg jemu
mcm selalu makan ubat
selalu diet benda manis
bila jemu kita langgar pantang
bila jemu kita amik job tapi keja tak ikhlas
nak cepat balik , setting tak cantik

nasib baik tak jemu dgn suami n anak anak !!
hahahaha
Ya Allah.....terima kasih aku bahagia
semoga dunia akhirat aku terus begini

opssss....akhirat takmo ada DIABETIS !




3 comments:

m.u.l.a.n said...

as salam awak...

jaga makan, jaga kesihatan tau..

Anonymous said...

beetroot warna merah hati selalunya species bulat, now ada lonjong etc.
basuh bersih, potong 4. simpan dlm freezer. blend suku pagi pagi. dan minum masa sejuk macam airbatu. Tak rasa apa apa. Beetroot macam khasiat. Acidosis ..



Kdian, kalau nak campur dgn celery batang 2 ,3 minum. saja nak buat flavour.. dan elok utk darah tinggi dan turunkan kolestrol.

Air kencing warna merah.

lepas tu 3,4 kali seminggu pergi la swimming. buat senaman dlm kolam. 2 jam sekali pergi. Bouyancy dlm kolam tu dapat melegakan kesakitan urat saraf akibat kencing manis.
kurangkan nasi dan carbs. lebih kan sayur.
jaga diri..

vimmi yasmin said...

ok dah tau mana beetroot
semlam nampak ada banyak kat NSK
insyallah saya cuba
ramai kawan yg ketone tinggi pun tgh kerisauan
smlm saya beli LOBAK PUTIH yg kurus kurus
tapi dah ada dlm pinggan ..tak boleh nak telan ulak