08 March, 2012

bekal makanan

dari awal mula sekolah aku n chef sangat gigih
ini semua pasal food kat sekolah
aku sakit hati tgk food kat kantin sekolah
dah 3 tahun...tetap sama
makanan tak tutup
sambal tak berapa masak
tiap hari ada jer LALAt / TELUR LALAT kat salah satu plate food

jual nugget / hotdog/fries
padahal dah tau larangan kementerian

anak aku dah la kuat makan
seminggu sekolah dah sakit perot
x cukup duit sebab mahal
jumpa LALAT

minggu ke 2 January
aku dah pakat2 dgn chef
kunci alarm 4.30am ...so dalam mamai2 ..5 am dah boleh gerak
cepat jer kami berdua "beraksi" kat dapur
hehehe

6am anak anak aku dah mula bleh sarapan
aku tapau kan utk 10am
6.15am semua dah bertebaran kat mukabumi
tinggal lah aku memendam rasa mengemas rumah

hahaha

ok back to menu subuh
selalunya mmg wajib set NASI la
kenkadang jer ROTI
meehun mee sandwich omelette pancake

mmg sangat sangat berkhasiat
anak2 tak lesu bila balik sekolah
sihat dan ceria

aku ....?
pengSanNNNNNNNNNNNNNNnn



2 comments:

Hjh Noralenna Abbas said...

Kasih ibu dan ayah! Penat tak ape, asalkan anak happy!

Nizam Awang Brahim said...

Kalau tak ibubapa sayangkan anak sape lagi kan.