09 March, 2012

insulin

insulin ialah sesuatu yg aku kena masukkan ke dalam badan.
caranya guna penfill berjarum halus.
sangat sangat sakit bagi aku walaupun sbnrnya tak sakit.

sekarang aku kembali kpd insulin 4 kali sehari.
setiap kali waktu nak makan dan sblm tidur.
aku injek sendiri.
takder sapa membantu.
seram aku kalo bukan seseorang mcm nurse ker yg nak injek aku.

sekarang ..
aku dah injek kat peha.
selama ni aku japped kat perot.
perot aku dah byk parut.
pastuh aku seram sebab pernah ada org citer..
mak dia injek kat perut sampai bernanah dan luka.

kos aku cucuk sehari jarum rm0.70sen
insulin aku FREE jer dari klinik kesihatan
kos insulin yg aku dapat sekarang y paling murah
HUKM dulu  bg aku insulin LISPRO yg mahal dan terbaik
HKL tak der LIPSRO

tapi mahal ker murah
alhamdulillah
dah beberapa belas tahun
aku masih bertahan

tq ALLAH SWT


No comments: